Începuturi - Livada de nuc

In primavara anului 2013, am hotărât sa imi înființez o livada de nuci, astfel am dat o fuga la bunici si am analizat niște terenuri. 
Din păcate, tot ce aveam la dispoziție, propice pentru ceea ce vroiam eu sa fac erau doar câteva parcele, de aproximativ 30arii fiecare. 
Pe langa faptul ca erau de suprafețe mici erau si in panta, dar asta nu m-a oprit sa continui. 


Astfel, am inceput sa ma documentez despre ce ar trebui sa stiu înainte si dupa plantare acestui pom. 
In prima instanța, am inceput cu ce era mai important, si anume studiul pedo-climatic a viitoarei parcele pe care urma sa o plantez cu nuci. 
Pentru analizele pedo-climatice am apel la Oficiul pentru Studii Pedologice si Agrochimice Cluj (OSPA Cluj) si anume la d-l dr. ing. Bakos Stefan.
Dupa ce am facut setul de analize, m-am pus pe cautat soiuri de nuci si m-am oprit la soiurile de nuci frantuzesti. Aici am dat peste mai multe soiuri, toate apropiate cat de cat ca si productie, insa cu mici diferente la pretentiile climatice si tipurile de fructificare.
M-am oprit intr-un final la soiul de nuc Franquette, soi frantuzesc, soi din care am achizitionat 60bucati si care le-am plantat abia in primavara anului 2014, deoarece pe langa faptul ca aceste soiuri de nuc au nevoie de precomanda atat comandate direct din Franta, cat si de la distribuitorii de la noi din tara, am fost nevoit sa aman plantarea si pentru ca trebuia sa fac unele lucrari pe terenul pe care urma sa plantez (arat, discuit, arderea spinilor precum si imprejmuirea terenului).

Ca si distribuitori la noi in tara exista 2 persoane care se ocupa de importul de nuci franțuzești, fiecare importand  de la pepiniere diferite.
Am sa povestesc in posturile urmatoare despre necestitaile pomului de nuc, cerintele solului si cerintele climatice pentru pomii de nuc cat si despre plantare si lucrarile efectuate si de intretinere asupra nucului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu